Do salonów wraca budżetowy i benzynowy bestseller od Renault
Od 11 czerwca można zamawiać Renault Megane GrandCoupe z nowej, repozycjonowanej gamy spełniającej wymagania przepisów unijnych GSR2 (General Safety Regulation 2), które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.
Dwie wersje benzyniaka
Megane czwartej generacji w klasycznym nadwoziu typu sedan można już nabyć tak, jak do tej pory, w wersji z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.3 TCe 140 z manualną lub automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. W gamie dostępne są dwie wersje wyposażenia: Evolution i Techno.
Wersja Evolution
Renault Megane GrandCoupe w standardzie (wersja Evolution) posiada m.in. zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT, system multimedialny easy link z 7-calowym ekranem z wbudowaną nawigacją (aktualizowaną Over-The-Air i z funkcją wyszukiwania adresów Google) oraz bezprzewodową replikacją smartfona Android Auto i Apple Carplay, czujniki cofania z kamerą czy automatyczną dwustrefową klimatyzację.
Wersja Techno
Megane GrandCoupe w wersji Techno został wyposażony w kartę Renault Hands Free, światła przednie full LED Pure Vision, czujniki parkowania z przodu, aluminiowe 17-calowe felgi oraz system Multi-Sense z ośmioma rodzajami oświetlenia ambientowego i czterema trybami jazdy do wyboru.
Atutem Renault Megane GrandCoupe jest duża przestrzeń wewnątrz, klasyczna sylwetka sedana o długości ponad 4,63 m, 503-litrowy bagażnik, opcjonalny otwierany przeszklony dach oraz charakterystyczny układ świateł w kształcie litery „C”.
Nowe systemy bezpieczeństwa
Ponadto w wyposażeniu standardowym Megane GrandCoupe znalazły się wszystkie systemy wymagane unijnym rozporządzeniem GSR2. Auto zostało wyposażone między innymi w: system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją inteligentnej zmiany prędkości (OSP/TSR/ISA), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) z funkcją wykrywania pieszych oraz innych pojazdów, system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system utrzymywania pasa ruchu (LKA) oraz system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW).
Cennik otwiera wersja Evolution z silnikiem 1.3 TCe 140 z manualną 6-biegową przekładnią w cenie 87 900 zł. Wersja wyposażenia Techno z tym samym silnikiem to wydatek 92 900 zł, a w wersji z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną EDC o 7 przełożeniach to 100 900 zł.